Thursday, August 7, 2008

Jaga mulut tu skeeet!!!

Sa ndak sekali-kali akan mengatakan apa yang dituturkan melalui lidah saya adalah "bersih" belaka, selalu juga terkeluar ayat2 yang kurang manis didengar, iyala kalau tengah bengong ka "hot" ka? Kalau ok ja mood sa, mana sa mau buang air liur sa berkata-kata kasar ne?

Mesti kamurang tertanya-tanya ne napa sa tiba2 cakap pasal ne? Ada la bha segelintir orang yang sa kenal ne,dia ne kan, adui nda sayang mulut betul.... cakap ikut sedap mulut saja, ada satu kali "kepedasan" lidah dia tu ditujukan kepada saya, bah dia buat macam tu sa rasa macam mau balas ja dengan kata2 yang lebih hebat lagi alla, mimang muka dia pun bikin panas masa tuh dui dui dui... kalau ikutkan hati mau ja sa tampar muka dia.. nah ne skrg yang time sa tulis ne pun sa masi marah kat dia ne~~ dalam hati ja laa, buat apa tunjuk muka masam pasal dia ja kan??

Satu keburukan sa ne kan, kalau sesapa ja buat jahat kat saya, samaada sengaja ka tida, sa akan ingat sampai bila2, tak kira kamu ne siapa!! tapi tingu juga la jenis jahat dia sampai mana, apa status kamu ngan sa, rapat ka tida.. sa ne jenis yang tak dapat rapat bebenar ngan sapa2 ja... tapi kan kalau sa suda tersalah pilih orang, terutamanya yang satu yang sa sdg m'umpat ne aiyaaa... susa2..

Sa ne terlampau sensitif ka? Bergantung la kepada laras bahasa kamu kalau kamu mau menyakat saya, ok sakat2 tu boleh2 aja, jangan terlampau k? Terutamanya pasal agama, bangsa, pengurusan masa saya dan paling penting "apa sebenarnya peranan saya sebagai manusia secara amnya"...Kalau sa tebuat salah silap, sa merayu sama kamu laaa... tulung tunjukkan di mana, bagaimana, macamana dan kepada siapa... jangan bagi yang berkias-kias sa paling nda suka tuh.. macam ala bukan gini la, kamu sala gini la, gitu la... kalau pandai sangat, cuba la keluarkan ilmu di dada tu sket, jan tamaha!!



p/s: Adui masi HOT lagi ne~~

No comments: