Tuesday, April 21, 2009

The most stupid question ever asked...

"Awak ne bukan "laut" ke?"

Yala tue, mentang-mentanglah sa tak pakai tupi macam kamurang (sebab sa mmg tak pakai la!!), lepas tue mengintai lagi IC sa, adei punyalah "rasist" soalan tue sa fikir, sendiri pandai2 fikir la, kalau kat gambar sa macam tue, konfirm la ba sa Non-Muslim, napa nak tanya lagi??

Im seriously sensitive whenever sm1 asks me about my race, especially on how they ask it. "Aw "laut" ek?" "Kmu ne org Sabah/Swk ke?"... What's wrong with u guys??

Well for your information, I have a double race (mix), half-indian and half-kadazan-dusun, and I have great trouble of admitting either one of the race because I don't want to discriminate my other's race, I really don't like the mix-term race, such as Chindian la, Kacukan la, ang mo la... *sigh*

Kalau korg betul2 nak tau bangsa saya, saya akan jawab dengan panjang lebar, sampai korang faham sa bukan setakat berdarah India saja, saya juga bangga sebagai anak dari kelahiran bumiputera, ibu saya berhempas pulas bergadai nyawa melahirkan saya, sampai hati korang tanya soalan yang seolah-olah menidakkan identiti ibu saya!!?? Tak sengaja?? Alasan ja tue!! Cuba la fikir soalan yang sesuai sikit.. Sebenarnya dr soalan tu ja pun sa dah boleh tau korang ne jenis manusia yang mcmmana...

But before I suggest you guys to change your mentality first, its better for me to check myself first, to make sure I'm not one of you "etnosentrisme" fanatics!!

No comments: